Офіційно

Законопроєкт про обіг земель сільгосппризначення передбачає обмеження до 10 тис га в одні руки та заборону для іноземців купувати землю у прикордонній зоні – голова Комітету Микола Сольський

Голова комітету з питань аграрної та земельної політики Микола Сольський повідомив, що проєкт Закону про обіг землі сільськогосподарського призначення передбачає обмеження до 10 тисяч гектарів землі в одні руки.

Про це голова Комітету Микола Сольський сказав під час публічного обговорення фінальної версії земельної реформи на тему: “Як змінився законопроєкт про обіг земель після правок?”. Захід відбувся в національному інформаційному агентстві «Укрінформ».

«Одна юридична або фізична особа не може мати у власності більш як 10 тисяч гектарів. Що відбувається, якщо фізична-особа – громадянин України придбала, наприклад, 1 тис га, а також вона є одночасно засновником юридичної особи, на яку куплено 5 тисяч гектарів? Це означає, що в сукупності вона володіє вже 6 тис га, і юридична особа може докупити ще 4 тис га, щоб разом було 10 тисяч», – сказав Микола Сольський і додав: «Або ця фізична особа може докупити на себе безпосередньо».

За словами голови Комітету з питань аграрної та земельної політики, механізм контролю на етапі підписання угоди на купівлю-продаж землі сільськогосподарського призначення було визначено після консультації з Міністерством юстиції, органами нотаріату, приватними нотаріусами.

«Нотаріус перевіряє – скільки на цій людині зареєстровано землі. Крім того, одночасно перевіряє, у яких підприємствах вона є засновником і встановлює також, скільки ці підприємства, де вона є засновником, вже мають у власності (землі). Виходячи з цього, вона може засвідчити угоду, якщо не перевищений ліміт більше 10 тис га», – зазначив Микола Сольський.

Стосовно обмежень, які містить підготовлений до другого читання законопроєкт, голова Комітету поінформував, що остаточна версія законопроєкту про обіг землі сільськогосподарського призначення передбачає заборону для іноземців купувати землю у 50-кілометровій прикордонній зоні. «Навіть за умови проведення референдуму, забороняється здійснювати угоди, стороною яких є іноземці, або юридичні особи, що засновані іноземними громадянами, з землями сільськогосподарського призначення в зоні 50 км (від державного кордону)», – повідомив Микола Сольський.

Він також зазначив, що придбання земель сільськогосподарського призначення забороняється юридичним особам, учасниками яких є громадяни держави агресора, чи іншої держави, якщо неможливо встановити кінцевого бенефіціара такої юридичної особи. Або, якщо ці бенефіціари зареєстровані в офшорних зонах, є членами терористичних організацій, особами, стосовно яких застосовані персональні санкції». Також, за його словами, не зможуть придбати землю сільгосппризначення в Україні фізичні та юридичні особи, які зареєстровані у державах, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, які одержані злочинним шляхом.

Микола Сольський наголосив, що рішення про недопущення іноземців до ринку землі було ухвалене під впливом суспільної думки: «Це рішення є не популістським, а компромісним, і воно ухвалене не під тиском, а під впливом суспільної думки».

У свою чергу, Уповноважений Президента з земельних питань Роман Лещенко зауважив, що обмеження допуску іноземців до українського ринку сільгоспземель не порушує інвестиційних зобов`язань: «В ЄС всі наші найближчі сусіди (наприклад, Польща, Угорщина) проходили такий етап, і в них теж були обмеження щодо іноземців».

За словами Романа Лещенка, земельна реформа в Україні реалізовуватиметься поступово та поетапно: «Вона реалізовуватиметься поетапно, виходячи із тих запитів суспільства, які ми отримали протягом трьох місяців національного діалогу. За цей період була здійснена комунікація у режимі реального часу із сотнями профільних асоціацій, ми об`їхали 17 областей України та провели багато зустрічей». У результаті цієї роботи був удосконалений законопроєкт про обіг земель, ухвалення якого дасть можливість навести лад у земельних правовідносинах, сказав Уповноважений. Він зауважив, що це лише один із низки законопроєктів. «Йдеться про 10 базових законопроєктів, починаючи від децентралізації та передачі земель на місця, забезпечення інститутів переважного права, антирейдерський пакет, безпосередню програму фінансування підтримки малого та середнього товаровиробника, наведення ладу в усіх державних програмах, питання, що стосуються просторових геоданих, забезпечення належної інфраструктури, наповнення відповідних кадастрових даних. За ці три місяці були напрацьовані базові законопроєкти. Частина з них у процесі розгляду, інша частина – готується до розгляду», – сказав Уповноважений Президента з земельних питань.

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов під час публічного обговорення фінальної версії земельної реформи повідомив, що після ухвалення законопроєкту про обіг земель купівля-продаж землі здійснюватиметься тільки у безготівковій формі.

«Ми боротимемося з тіньовими ринками. Тому розрахуватися за придбану землю можна буде лише в безготівковій формі. Потрібно буде показати, звідки ці гроші взялися. Можна буде взяти кредит”, – сказав міністр і додав, що у законопроєкті передбачаються пільгові умови придбання сільськогосподарської землі для тих, хто нею постійно користується. Він також зазначив, що буде створено фонд гарантування кредитів для того, щоб люди, які працюють на землі, але не мають кредитної історії, змогли подати заявки у банки, а держава зі свого боку буде гарантувати ризики, аби банки могли видати кредити.

На думку Тимофія Милованова, обіг земель сприятиме зростанню конкуренції у цій сфері, а це вигідно для власників паїв, громади також виграють, адже через більшу вартість землі зростуть податки.

 rada.gov.ua
 

Офіційно: