Офіційно

Міноборони перевіряє факти корупційних правопорушень під час будівництва казарм поліпшеного планування для військовослужбовців-контрактників

У Міністерстві оборони України триває перевірка будівництва об’єктів житлово-казарменого фонду упродовж 2017 – 2019 років на наявність фактів корупційних та інших порушень, а також неналежного виконання службових обов’язків посадовими особами, залученими до цієї роботи.

Так, у зазначений період планувалося побудувати та ввести в експлуатацію 184 казарми поліпшеного планування, з яких: у 2018 році – 91 та у 2019 році – 93 об’єкти.

Водночас, за наявною на кінець минулого року інформацією, було побудовано та введено в експлуатацію 82 казарми. Таким чином, 102 об’єкти – недобудовані.

Проведений попередній аналіз дає підстави стверджувати, що під час будівництва згаданих житлових комплексів могли мати місце різні корупційні схеми та зловживання з боку посадових осіб, у тому числі у сфері публічних закупівель.

Йдеться, зокрема, про порушення законодавства в частині щодо незаконного визначення переможцями торгів організацій, чиї цінові пропозиції не відповідали вимогам та мали бути відхилені. Також мали місце випадки штучного створення передумов до укладання договорів з підрядними організаціями, які не були достатньо забезпечені технікою та персоналом, а відтак взагалі не мали можливості здійснювати будівництво.

Окрім того, встановлено факти необґрунтованого збільшення очікуваної вартості закупівель та будівництва, безпідставного розірвання договорів (або ж не прийняття рішень щодо припинення їх дії), перенесення строків виконання робіт на 2019 та 2020 роки, що своєю чергою призвело до збільшення вартості виконаних будівельних робіт.

Протягом 2017 – 2019 років вартість однієї казарми неодноразово і необґрунтовано збільшувалась та станом на теперішній час вдвічі перевищує первинну встановлену вартість одного такого об’єкту будівництва.

При цьому з укладених у 2018 – 2019 роках 230 договорів станом на кінець грудня 2019 року було розірвано 77. У більшості випадків відносини припинялися через неналежне виконанням підрядниками взятих на себе зобов’язань.

Матеріали попередньої перевірки дають підстави зробити висновок, що низкою посадових осіб вчинялись протиправні дії з метою отримання з Державного бюджету України коштів у розмірах, які не відповідали фактичним потребам на будівництво. В подальшому ці кошти перераховувались на рахунки підрядних організацій у вигляді сплати за роботи, які не виконувались чи виконувались не в повному обсязі. При цьому відповідальні посадові особи мали підтверджену інформацію про неспроможність виконавцями робіт належно виконати умови договорів.

У таких діях вбачається наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 Кримінального Кодексу України “Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становище”.

За багатьма об’єктами вже тривають досудові розслідування. З аналізу відомостей, які зазначені у витягах з ЄРДР про вчинення кримінальних правопорушень вбачається, що основними порушеннями є: укладення договорів за завищеними цінами, службове підроблення офіційних документів (актів прийому робіт), проведення процедур публічних закупівель із порушенням чинного законодавства у сфері господарської діяльності, а також розтрата державного майна та заволодіння грошовими коштами шляхом зловживання службовим становищем.

З метою з’ясовування обставин, встановлення загальної суми завданих державі збитків та виявлення винних осіб, наразі перевірка усіх згаданих фактів триває.


 mil.gov.ua
 

Офіційно: